Jegyértékesítő automaták kezelése

A MÁV-START megújította az internetes jegyvásárlási rendszerét. Ha Ön korábban profiljában kérésünkre teljeskörűen kiegészítette adatait, és a régi rendszerben regisztrált e-mailcímével próbál meg belépni vagy regisztrálni, a belépési adatok megadásakor az új Elvira vagy a MÁV applikáció fel fogja ismerni a régi rendszerből másolt fiókot, akár az új Elvirába, akár a MÁV alkalmazásba lép be. Ebben az esetben a rendszer felajánlja, hogy a korábbi belépési adataival is regisztrálhat. Minderről az internetes jegyvásárlási rendszer bejelentkező oldalán is tájékoztatást nyújtunk.

A jegyértékesítő automatákon vásárlóknak is lehet tennivalójuk: ha számlát igényelnek, a számlázási adatokat ugyanúgy módosított formában kell ismét megadniuk, mint az interneten vásárlóknak. Ha még nem tette volna meg, a módosítást a MÁVDIREKT-et hívva végezheti el.

Felhívjuk utasaink figyelmét, hogy a nem módosított számlázási adatokat nem lehet a fizetés során kiválasztani, ezért kérjük, hogy a módosításokat mielőbb végezzék el!

A jegyértékesítő automaták használatával bármilyen belföldi viszonylatra vásárolhatók menetjegyek, bérletek, kerékpárjegyek illetve élőállat jegyek.  Az automatáknál a nap huszonnégy órájában készpénzzel és bankkártyával is lehet fizetni, továbbá lehetőség van az érintkezésmentes bankkártyák használatára is. A korábbi internetes jegyátvételi automatákból is lehetséges már a jegyvásárlás, de fizetni csak bankkártyával lehet.

A fejlesztéssel a budapesti elővárosban egyszerűsödik az utasok jegyhez jutási lehetősége olyan állomásokon és megállóhelyeken, ahol eddig nem volt jegyvásárlási lehetőség, illetve csökken a sorban állásra fordított idő ott, ahol eddig is volt jegypénztár.

Az automatákkal, működésükkel kapcsolatos észrevételeiket várjuk Ügyfélszolgálati elérhetőségeinken.

A legfrissebb elérhetőségért a MÁV-START inkteraktív térképét ajánljuk az alábbi linken, ahol naprakészen tájékozódhatnak az utasok az automaták kihelyezéséről.

jka_trkp_bp_07-6_2022-09-05.jpg
A Jegykiadó automaták használatáról bővebben olvashat az oldal alján letölthető anyagokban.

Jegykiadó automatákhoz kapcsolódó hasznos információk

Panaszok kezelése:

Minden esetben hívja a MÁVDIREKT-et, akik felvesznek egy panaszfelvételi adatlapot, amely az Ön adatait és a történteket tartalmazza. Az ügyintézést meggyorsítandó JEGYEZZE MEG ÉS DIKTÁLJA BE AZ AUTOMATA HÁROMJEGYŰ AZONOSÍTÓJÁT.

MÁVDIREKT telefonszáma: +36 (1) 349 4949

Ha az automata nem nyomtatja ki a jegyét, pedig a fizetés megtörtént:

  • ha van nyitva tartó pénztár az állomáson, vegye meg ott a jegyét, a kezelt jegy sorszámát pedig diktálja be a MÁVDIREKT-nek. Az automata által ki nem adott jegy(ek) árát, vagy az elnyelt pénz teljes összegét Ügyfélszolgálatunk kezelésiköltség-mentesen visszatéríti,
  • ha nincs nyitva tartó pénztár az állomáson, szálljon fel a vonatra és jelezze a jegyvizsgálónak a gép meghibásodását. A fedélzeten váltott jegyet, vagy utasleadási lapot juttassa el Ügyfélszolgálatunkra, vagy lehetőség szerint a számát diktálja be a MÁVDIREKT-nek.

Ha Ön megszakította a vásárlást, és már dobott be pénzt, de nem kapta vissza azt:

  • A MÁVDIREKT-en, vagy Ügyfélszolgálatunkon bejelentett eset vizsgálata után, annak eredményének függvényében a felmerülő összeget Ügyfélszolgálatunk kezelésiköltség-mentesen visszatéríti.

Fizetés:

Fizetni csak a vásárlás befejezésekor lehet, addig az automata pénzelfogadó nyílásai zártak, a bankkártyaelfogadás nem üzemel.

Ajánlatok a választott viszonylatra:

Egyes vonatok több sorban jelennek meg, ami azt jelenti, hogy a vonat különböző mértékű felárakkal vehető igénybe (pl. az egyik rész pót- és helyjeggyel, a másik rész gyorsvonati pótjeggyel).

Kérjük, hogy ezeknél a vonatoknál fokozottan ügyeljen arra, melyik ajánlatot választja!

5%-os automatás kedvezmény:

A vásárlási folyamat során látható összegek nem tartalmazzák az 5%-os automatás kedvezményt, de az a végösszegből minden esetben levonásra kerül, a fizetési képernyőn már a kedvezményes ár látható, ennyit kell fizetni.

Számla:

Számlázási adat regisztrálásához és az ehhez tartozó ügyfélkód előállításához hívja a MÁVDIREKT-et.

Miért nem fizethetek nagy értékű bankjegy címletekkel?

Az automata bankjegy- és érmekészlete véges, ezért 7700 forintban maximalizáltuk a legnagyobb visszaadható összeget, de ennek ellenére előfordulhat olyan is, hogy egy-egy automata készpénzkészlete olyan alacsony, hogy nem tud ennyit visszaadni. Ilyenkor a vásárlás sztornózásra kerül, a bedobott pénzt az automata visszaadja, kérjük, ilyen esetben próbálja meg a tranzakció ellenértékét kisebb címletű bankjeggyel, vagy bankkártyával kiegyenlíteni.

A fentiek miatt fordul elő, hogy az automata kisebb értékű készpénzes vásárlásoknál áthúzza a 20 000 Ft-os és a 10 000 Ft-os bankjegyek ikonjait.

Az automatákon az alábbi helyi közlekedési társaságok jegyei és bérletei is megválthatók:

BKK Budapest 24 órás jegy

BKK Budapest 72 órás jegy

BKK Budapest hetijegy

BKK Budapest 30 napos bérlet

Dunaharaszti zónabérlet

SZKT Szeged heti bérlet

SZKT Szeged kétheti bérlet

SZKT Szeged havi bérlet

SZKT Szeged 30 napos bérlet

Volánbusz Békéscsaba havi bérlet

Volánbusz Békéscsaba félhavi  bérlet

Volánbusz Eger félhavi bérlet

Volánbusz Eger havi bérlet

Volánbusz Eger negyedéves bérlet

Volánbusz Eger negyedéves bérlet

Volánbusz Nagykanizsa 30 napos bérlet

Volánbusz Nagykanizsa havi bérlet

Volánbusz Nagykanizsa félhavi bérlet

Volánbusz Nyíregyháza napijegy

Volánbusz Nyíregyháza heti bérlet

Volánbusz Nyíregyháza félhavi bérlet

Volánbusz Nyíregyháza havi bérlet

Volánbusz Nyíregyháza 30 napos bérlet

Volánbusz Nyíregyháza negyedéves bérlet

Volánbusz Pápa havi bérlet

Volánbusz Siófok 7 napos bérlet

Volánbusz Siófok félhavi bérlet

Volánbusz Siófok havi bérlet

Volánbusz Székesfehérvár félhavi bérlet

Volánbusz Székesfehérvár havi bérlet

Volánbusz Székesfehérvár negyedéves bérlet

Volánbusz Szolnok havi bérlet

Volánbusz Várpalota havi bérlet

Volánbusz Zalaegerszeg félhavi bérlet

Volánbusz Zalaegerszeg havi bérlet